Van een verstandige Ford C-Max van € 300 tot een krankzinnig snelle Mercedes-AMG GT R van € 132.500: autobedrijven verkochten voor € 82.823.220 aan auto’s tijdens de AutoTrack Occasionactie. Daarbij kregen de in hun abonnementsgroep best presterende autobedrijven als prijs drie maanden gratis adverteren op AutoTrack. Er werd onder deze toppresteerders ook een hoofdprijs verloot van 12 maanden gratis adverteren. Die werd gewonnen door Volvo-specialist Van den Heuvel Auto’s.
De AutoTrack Occasionactie was in 2025 terug van weggeweest. Dit jaar werd de actie in september en oktober gehouden om het vijfentwintigjarig bestaan van AutoTrack te vieren. Net als voorgaande edities, zorgde deze actie voor extra leads en exposure voor autobedrijven.
9 prijzen voor autobedrijven
Van den Heuvel Auto’s was de grote winnaar onder de autobedrijven, maar zeker niet de enige. Acht andere autobedrijven wonnen drie maanden gratis adverteren op AutoTrack: Bart van Lavieren auto’s , Auto Pippel B.V., Auto vakmeester de Greef, Autobedrijf G.H.V. B.V., Automobielbedrijf P. van de Ven B.V., Autobedrijf Vermeulen, Van der Linden auto’s B.V. en Autobedrijf A. van Rijswijk. Zij verkochten in september en oktober in hun abonnementsgroep de meeste auto’s.
“We hebben kopers in de showroom gehad die zelfs vroegen naar de actie, zo enthousiast waren consumenten erover,” vertelt Jan Willem van den Heuvel van het gelijknamige autobedrijf. “En wij werden er net zo enthousiast van. Uiteraard zijn we heel trots dat we deze prijs hebben mogen ontvangen. Deze waardering geeft ons nóg meer energie om dagelijks het beste voor onze klanten te blijven doen.”

Gelukkige autokoper
Naast de autobedrijven viel er ook een autokoper in de prijzen. Onder alle mensen die tijdens de AutoTrack Occasionactie hun auto kochten, werd één hoofdprijs verloot. De gelukkige autokoper won het aankoopbedrag (tot € 25.000) van de vers aangeschafte auto terug. Deze prijs ging naar Daan. Die kreeg het aankoopbedrag van € 18.500 van zijn Lexus IS 300h, aangeschaft bij Autobedrijf Verhoek in Kockengen, terug.

Toegevoegde waarde
“We zijn enorm verheugd over het overweldigende succes van onze Occasionactie,” vertelt Jan-Paul Poldervaart, commercieel directeur van Automotive MediaVentions. “Hoewel we dit initiatief al vaker hebben georganiseerd, was deze editie een daverend succes. Dit bewijst opnieuw de toegevoegde waarde van deelname: het geeft onze adverterende autobedrijven op AutoTrack een sterk, extra argument om consumenten aan te trekken en hun aankoop bij hen te laten doen.”
Tot slot richt Poldervaart zich tot de winnaars: “Onze hartelijke felicitaties aan alle winnende autobedrijven met de prijs voor gratis adverteren. En natuurlijk ook aan de autokoper met het terugwinnen van het aankoopbedrag van zijn Lexus IS 300h!”

